Virtuaalinen 3D asuntoesittely tehostaa asuntonäyttöjä hyödyntämällä 360 asteen kuvia

Suomen ensimmäinen palvelu asiakkaiden omille 360 asteen asuntokuville, joista tehdään virtuaalinen asuntoesittely.
Suomen ensimmäinen palvelu asiakkaiden omille 360 asteen asuntokuville, joista tehdään virtuaalinen asuntoesittely.

Siirry suoraan tilaamaan asuntokuvaus tai 360 asteen esittely tästä:

Tämä mainosteksti ja palvelu on tuotettu ja kehitetty ilman rahallista sponsorointia tai yritystukea.

Asunnon myyntikuvilla on valtava merkitys asuntokaupassa

Ohi on ne ajat, jolloin asunnon myynti- ja vuokrailmoitukset kuvailtiin pelkästään sanallisesti lehtien palstoilla. Lukuisat asunnonetsimisportaalit kuten mm. Oikotie ja Etuovi tarjoavat mainiot asunnon etsintätyökalut, sisältäen liki täydelliset tiedot asunnoista. Mutta kuitenkin samalla asuntojen välitys on käynyt yhä hankalammaksi alaksi välittäjille [linkki Ylen uutiseen].

Sanomalehdet olivat 80-luvulla valtavirran asuntoilmoitusmedia.

Itse koin epävarmuutta vuokra-asunnon löytämisestä Tukholmasta, sillä siellä ylikuumentunut asuntomarkkinatilanne suosii voimakkaasti ostajien sijasta myyjiä ja vuokraajia. Asuntonäyttöihin ilmoittautuminen toisesta maasta ei ollut avan helppoa ja olisin kaivannut parempaa esitietoa tiloista, ennen matkojen varaamista.

Samoin myös omaa asuntoa vuokratessa tai myydessä, jo kuukauden ylimääräinen odotteluaika tuntui rahanmenona sekä hermojen kiristymisenä.

Halusin tehdä asuntojen esittelystä täsmällisempää ja yksilöllistä mutta samalla vaivatonta ja tuloksellista.

Tämän johdosta aloin kehittämään palvelua, joka sopisi sekä kiinteistövälittäjille, että myös kaikille muille asuntojaan esitteleville yksityisille myyjille ja vuokraajille.

Tässä artikkelissa pääset tutustumaan 2020-luvun tapaan esitellä asuntoja. Kyseessä on ainutlaatuinen ja uniikki palvelukonsepti, asunnon virtuaaliesittely, joka pohjautuu 360-asteen valokuviin. Tällä palvelulla asuntoesittelykuvat valmistuvat myös suoraan sinun itse valokuvaamista 3D-kuvista.

Tein palvelusta vähemmän teknisen mutta silti laadukkaan ja edullisen niin, että asiakkaan toiveet tulevat enemmän huomioduiksi.

Tällä palvelulla asuntosi esittelystä tulee selkeää ja tarkoituksenmukaista. Potentiaaliset asiakkaasi saavat lisää tukea ja luotettavuutta heti alkuvaiheeseen, jolloin myös perinteisistä asuntoesittelyistä muodostuu aitoja kohtaamisia, oikeasti asunnosta kiinnostuneiden ihmisten kanssa.

Virtuaalinen asuntoesittely 360 asteen kuvista.
Virtuaalinen 360 asteen asuntoesittely, www.3D-kuvat.fi.

Ja mikä parasta, saat mahdollisesti asuntosi pari viikkoa nopeammin myytyä tai vuokrattua ja 2% paremmalla hinnalla.

Näin alle parisadan euron lisäpanostuksella hyödynnät innovatiista virtuaaliesittelyä, saat ratkaisevan edun muihin tarjoajiin nähden. Todennäköisesti säästät satoja tai tuhansia euroja parempana myyntihintana ja nopeammassa myynti- tai vuokra-ajassa. Lue ja katso video alta, miksi sinun kannattaa ottaa tämä palvelu käyttöösi!

Katso lyhyt esittelyvideo virtuaalisesta asuntoesittelypalvelusta.

Historiaa

Tavalliset asuntokuvat ovat edelleen perinteisiä 2D-kuvia vaikka meillä jo käytössä kaikilla tehokkaat älypuhelimet, joissa on yli kymmenentuhatta kertaa isompi käyttömuisti kuin 80-luvun tietokoneissa. Laajempiin panoraamakuviin pystyviä tekniikoita on satunnaisesti hyödynnetty huoneistokuvauksissa, mutta valtavirran ratkaisuksi ne eivät ole yltäneet. Videoita asunnoista tehdään varsin vähän, suomalaiset eivät halua itse esiintyä esittelyvideoissa.

Kodin asuntovalokuvauksessa oli aiemmin muotina käyttää panoraamakuvia mutta niiden taso oli heikohko. Kulmikkaissa ja rajoitetuissa huoneistojen tiloissa muotojen vääristymät tulevat heti ilmi. Asuntokuvien osalta väärästä suunnasta tai kulmasta otetut, tärähtäneet valokuvat ovat myrkkyä myynti-ilmoituksessa. Usein tiloista on vaikeaa saada sopivaa havainnekuvaa, jossa ei olisi edessä esim. asunnon väliseiniä. Järjestelmäkameroilla nämä rajoitteet ovat myös olemassa. Toisaalta kymmeniä kuviakaan harva jaksaa katsoa.

Iphone 11:n 4Gb:n käyttömuisti on yli kymmentuhatkertainen 80-luvun pöytätietokoneisiin nähden.

Tilastotietoa ja lisälukemista

Virtuaaliset asuntoesittelyt ovat tarjonneet tarkennettua ja kohdennettua palvelua asuntojen hakuun noin puoli vuosikymmentä [Linkki: Tivi]. Selkeänä kehityssuuntana yleisnäyttöjen määrät ovatkin vähentyneet kiinteistönvälityksessä viime vuosina [Linkki: Uusimaa].

Asunnon 3D-esittely, mistä on oikein kysymys?

VIRTUAALIESITTELY LYHYESTI

  • Virtuaaliesittely koostuu 360 asteen valokuvista.
  • Kuvien sisältöä voi näytöllä pyöritellä eri asentoihin.
  • Kuvat ketjutetaan virtuaalisesti kierreltäväksi esittelykokonaisuudeksi.
Virtuaaliesittelyn pohjapiirrustuksessa on suorat kuvalinkit eri tiloihin.

Avainsanat: Asunnon pohjapiirros, pohjaratkaisu, pohjakuva, pohjakuvanäkymä, huonejakokuva.

Edut:

  • Pääset tutustumaan täysin kohteeseen jo ennen paikalle tuloa.
  • Asunnon etsijä saa entistä konkreettisemman kokonaiskuvan ja näkemyksen asunnon tilantunnusta.
  • Virtuaalinen esittely vähentää yksittäisiä asuntonäyttöjä, näyttöihin saapuu asunnosta oikeasti kiinnostuneita ihmisiä.
  • Sopii erityisesti kaukaisemmille asiakkaille, tai jotka ei pääse juuri yleisnäyttöjen aikaan paikalle.
  • Palvelu sopii kiinteistönvälitysten lisäksi muillekin 3D-kuvauksista ja virtuaaliesittelyiden tekemisestä kiinnostuneille.

Käytetään mm. näissä kohteissa:

  • Asuntokaupat, asuntoilmoitukset
  • Vuokrakohteet ja -tilat
  • Kauppakeskukset, business-/ toimistohotellit
  • Kaupat, kuntosalit, vuokramökit
  • Rakennusala, teollisuus,
  • Tapahtumatila, museot, kulkuneuvot, taidenäyttelyt
  • Hitas-kohteet, uudiskohde / uudistuotanto
  • Kiinteistövälitys ja -kuvaus, asuntosijoittaminen
  • Tehtaan turvallisuuskatselmointi, uuden työntekijän perehdytykset ja koulutukset
  • Interaktiiviset tapahtumat virtuaalitodellisuudessa, esim. messuja varten
  • Markkinointimateriaalit, suunnittelutyön apuväline
  • Sisustuskuvat kalusteet, decor, arkkitehtuurin
  • Toimitilojen ja tuotteiden esittelyssä, pihojen ja ympäristön kuvaaminen.
Virtuaaliesittelyitä käytetään mm. sisustussuunnittelussa, arkkitehtuurin esittelyssä sekä, messu- että markkinointitapahtumissa.

Millä laitteilla toimii:

  • katseltavissa tietokoneen ja mobiililaitteiden (älypuhelimien, tablettien) nettiselainten lisäksi myös VR-laseilla
  • ei tarvitse asentaa sovelluksia tai hankkia lisälaitteita
  • on saatavilla kaikkialla 24/7, kenelle tahansa, ajasta ja paikasta riippumatta
  • lähetä linkki esittelystä vaikka sähköpostin välityksellä, integroi se netti- tai verkkosivuihin, jaa virtuaaliesittely postausta eteenpäin
  • toimii suoraan mm. Oikotien virtuaaliesittelynä.
Voit katsella esittelyn netistä haluamallasi laitteella.

Android sovellus esimerkkinä

Voit ladata Google Play Storesta tekemäni Virtuaaliesittelyt -sovelluksen, jolla on mahdollista katsella asuntojen 360 asteen esittelyjä myös videoina, striiinä, sekä kuunnella niistä podcasteja. Lisäät vain kohdenumeron.

360 asteen asuntoesittelysovellus
Virtuaaliesittelyt sovellus, 360 esittely, video, stream, podcast.

Missä virtuaaliesittelyitä hyödynnetään:

  • asunnonhakuportaalit, verkon asuntoesitteet, sosiaalisen median kanavat (somekuvaus)
  • upotettuna asiakkaan omille verkkosivuille, tapahtumakuvaus
  • markkinoinnin ja myynnin tukimateriaalit, asiakaskokemuksen syventäminen
  • tuotteen brändäys, myyntikanavat ja ostajakontaktit
  • tilavaikutelman parannuksessa, tilasuunnittelussa.

Tämä mahdollistaa

  • laajemman asiakaskontaktien saamisen,
  • enemmän yhteistyökumppaneita, ostajia, alihankkioita sekä verkostoitumista,
  • vauhdittamaan kaupan syntymistä,
  • täsmällisempiä kontaktointeja.
Virtuaaliesittelyllä tavoitat enemmän ja paremmin.

360 ASTEEN ASUNTOKUVAT

3D-kamerat

Markkinoille on tullut vimevuosina paljon edullisia 3D-kameroita, joilla saadaan ympäröivästä tilasta otettua 360 asteen valokuva. Näitä kuvia voidaan ottaa asunnoista kaikista tarvittavista tiloista, sisältä ja ulkoa. Virtuaalinen asuntoesittely on mahdollista koota kuvista, jolloin jokaiseen tilaan on mahdollista hypätä vaikkapa pohjakuvasta ja kaikkia kuvia voi vapaasti pyöritellä ympäriinsä kaikissa suunnissa. Kamerat ovat edullisia, kuvatiedostot kooltaan maltillisia ja pyöritettäviä virtuaaliesittelyjä on nopeaa tarkastella älypuhelimillakin.

360° kuvat tuotetaan kameroilla, joilla on tyypillisesti kaksi tai useampi linssi. Kahden linssin tapauksessa nämä linssit ovat kameran vastapuolilla, jolloin molemmilla puolilla taltioidaan 180-asteen kuva. Kuvat yhdistetään kokoavaruudeksi ohjelmallisesti jälkikäsittelynä ja niiden pyörittämiseksi vaaditaan joko oma 360 -sovellus, tai vastaava.

Edulliset 3D-kamerat.
Edullisia 3D-kameroita.

3D-tilaesityksissä eli virtuaaliesitysissä käytetään useampaa 360-asteen valokuvaa. Näin asunnosta saadaan kohde-esittely, jossa tlat on mahdollista käydä läpi, kuvapaikoittain. Jokainen yksittäinen asemapiste eli hotsopt kuvapiste on iteraktiivinen, toisinsanoen, ne ovat vapaasti käyttäjän pyöritettävissä. Kuvien katsoja voi vapaasti valita, mitä yksityiskohtaa tilassa katsoa ja mihin zoomata. 3D-tilaesittely on mahdollista kustomoida kiinteistövälittäjän logolla ja yhteystiedoilla, sekä jokaiseen kuvaan saadaan useita eri tägejä (ks. kohta tägit).

Avainsanat:

  • 360- sovellus, kolmiulotteinen, 3D-mallit, 360-kuvat, 360-tour, 360 asteen näkökulma, 3D-tilaesitys, Premium-valokuvat, kohteen 3D-virtuaaliesittely, kohde-esittelyt, 3D-mallintaminen
  • kokonaiskuva, 360 kuvapalvelu, 3d-tilaesittely, virtuaalikierros, interaktiiviset kuvat, visuaaliset tehokeinot.

Tägäys eli nimeäminen kuviin

  • Pyöritettävään kuvaan voi liittää myös nk. tägejä eli kohtia, joita painamalla katsojalle näytetään lisäinformaatiota. Nämä voivat olla linkkejä, tekstejä tai videoita sekä tuotelinkkejä, oikeastaan mitä tahansa somessa.
  • Tagien avulla voi antaa lisätietoa esiteltävästä tilasta tai kohteesta ja sen ominaisuuksista, kuten vuokrakohteen varustelutasosta.
  • Voit kiinnittää esimerkiksi astianpesukoneeseen tagin, joka linkittää katsojan suoraan valmistajan sivuille tai tuotekuvaukseen (tai manuaaliin). Liiketilasta voidaan muodostaa 3D-tilaesittelyn avulla virtuaalinen myyntiympäristö, jossa tuotteisiin on lisätty linkki suoraan nettikauppaan, josta asiakas pääsee ostotapahtumaan.
  • Tägilinkkeihin voidaan lisätä myös yhteydenotto-, tilanvuokraus- tai pöydänvarauslomake.
Linkkien liittäminen kuviin eli tägäys.

Miten virtuaaliesittelyn kuvaus tapahtuu?

  1. Pääperiaatteena on, että kuvaajalla on ajanmukainen 3D-kamera ja siro kolmijalka.
  2. Huoneisto kuvataan siirtelemällä kameraa tasaisin välein niin, että kaikki tärkeät sisä- ja ulkotilat tulevat kuvattua.
  3. Pilvipalvelussa kuvat yhdistetään saumattomaksi esittelykokonaisuudeksi ja kuvaan liitetään mahdolliset tägit, yhteystiedot ja logot.
  4. Lopuksi valmis 360 asteen virtuaaliesittely on käytettävissä asiakkaan kotisivuilla tai muissa digitaalisissa medioissa.

Muut kuvaustekniikat

Virtuaalisella asunnon esittelyllä tarkoitetaan tapaa, jolla asunnon tiloja on mahdollista kokea ja aistia visuaalisesti jo vaikkapa kotoa käsin. Erilaisia kameroita ja kuvaustekniikoita on useita, kuten esim. Matterport (infrapuna), Leica (laserkeilaus, pistepilvi), joilla saadaan tehtyä tiloista melko ehjä 3D-malli. Sen sijaan jopa tavallisilla kännykkäkameroilla on mahdollista ottaa useita kuvia tiloista ja solmia kuvat yhteen. Tosin, tämä vaatii paljon kuvia, osaamista ja kuvien jälkikäsittelyä. Huoneistojen tilojen välillä voi tekniikasta riippuen liikkua liki vapaasti, jolloin periaatteessa liki kaikki asunnosta on nähtävissä.

Keilaimet

Kalliimmilla laser- ja infrapunakameroilla on useita työläitä vaiheita, joihin on pakko uhrata riittävästi aikaa. Näillä “keilaimilla” on käytännössä pakko ottaa kymmeniä kuvia noin muutaman metrin välein, koko asunnon pinta-alalta. Silti osa tiloista voi jäädä katveeseen, eikä lopputuloksessa siinä kohdassa ole välttämättä nähtävissä mitään.

Datamäärät kuvausaikojen lisäksi kasvavat nopeasti, kuten myös kuvauspisteistä loppuprosessoitavan mallin jälkikäsittelyn vaatima aika. Näin asuntokuvauksen kokonaishinta on suurempi ja työmäärä vaativampi. Tämä tekniikka pääsee kunnolla oikeuksiinsa oikeastaan teollisuuden mittatarkkojen kohteden parissa sekä droneilla.

Laserkeilatusta datasta luotu keinotekoinen 3D-malli Kistan (Tukholma) asuinalueesta.

VIRTUAALIKUVAUKSEN HYÖDYT

Asuntokuvauksen hinta sisältäen virtuaaliesittelyn

Virtuaaliesittelyn hinta oli 2016 noin puolet 2014 vuoden aikaisesta, jolloin 3D-kuvaus ja virtuaaliesityksen tekeminen maksoivat pahimmillaan jopa 1 000 euroa. Ja vuonna 2016 koko paketin sai valokuvauksen hinnalla, noin 300–500 eurolla [Linkki: Aamuset].

Nyt edulliset 3D-kamerat ovat pusertaneet asuntojen kuvaushinnat edelleen puoleen ja asuntokuvauksien hinnat ovat nyt jo 120–250 Euron paikkeilla riippuen asunnon koosta ja sijainnista.

Myyntiajan nopeutus ja asunnon arvo

Asunnon myyjille ja vuokralaisille tästä tekniikasta on tullut arkipäiväistä ja edullista. Samalla tekniikka on tuonut jopa varainsiirtoveroprosentin arvoisen edun asunnon myyntihinnassa, ja mikä parasta, nopeuttanut asuntojen myyntiaikaa keskimäärin kahdella viikolla [sama viite]. Näin sadan tai parin euron lisäpanostuksella 3D-kuvaukseen on voinut hyötyä tuhansia euroja!

www.3d-kuvat.fi
Virtuaalisella asuntoesittely kannattaa.

VÄLITTÄJÄT

  • LKV eli laillistettu kiinteistönvälittäjä
  • LVV –lyhennettä voi puolestaan käyttää laistetun vuokranvälittäjän tutkinnon suorittanut henkilö.

Välittäjän välityspalkkioon sisältyy mm. asuntokuvat. Asuntokuvauksen tekee tällä hetkellä noin puolet välittäjistä itse ja puolet käyttävät ammattivalokuvaajia [Linkki: Yle]. Välittäjät pyrkivät minimoimaan asunnon markkinoimiseen käytetyn ajan, jolloin potentiaalinen ostaja hautaan pikemmitin tekemään ostopäätös. Kuitenkin välittäjän työhön liittyy paljon yksittäisiä työvaiheita, eikä myyntitoimeksianto ole välttämättä mikään yksinkertainen juttu.

Työvaiheita ovat mm.arviokäynti, tilannekartoitus, kodinmyyntisuunnitelma, hinta-arvion teko, varsinainen kaupanteko- ja tilaisuus, myyntineuvottelut, -tekstit, ennakkomarkkinointi ja tietojen läpikäynti sekä niiden kanaviin saattaminen.

Kodinmyyntisuunnitelman tekoon pääsemiseksi voi olla, että tarvitaan useampi arviokäynti, jolloin virtuaalinen asuntoesittely voi erottua välittäjäjoukosta tuomalla lisäarvoa.

Asunnonvälittäjien työt eivät ole helpottuneet 80-luvulta vaikka niin voisi luulla.

Hinta-arvion osalta huonoin vaihtoehto on se, että asunto alkaa olla viikkokaupalla myymättä ja hintaa joudutaan tarkistamaan. Ennakkomarkkinointi ja ensivaikutelma ratkaisevat paljon ja asunnon kuvien osalta myynti-ilmoituksessa käyvät asiakkaat eivät välttämättä kuluta paljoa ylimääräistä aikaa.

Tällöin on tärkeää, että asunnon parhaat puolet löytyvät heti ja potentiaaliset vuokralaiset tai ostajat pääsevät heti pyörittelemään virtuaaliesittelyn kuvia. Kotia ostaessa päätös tehdään lähes täysin fiiliksen perusteella.

Näin kiinteistövälittäjillä, jotka käyttävät virtuaalista esittelyä, on mahdollista erottautua joukosta, jo ennen toimeksiantosopimuksen saamista. Vastaavasti aikaa säästyy, kun työllistävät lisäkuvienkyselijät eivät syö aikaa, eikä tarvitse järjestää lukusia lisä- tai yksityisnäyttöjä.

Avainsanat:

  • välityspalkkio, välitysliike, ilman välikäsiä, välitys
  • välittäjän ammattitaito, neuvonta
  • ostopäätös, potentiaaliset ostajat, anna ostajille mahdollisuus
  • myyntitoimeksianto, arviokäynti, tilannekartoitus, kodinmyyntisuunnitelma, asiantuntija, hinta-arvio, kaupanteko, kaupantekotilaisuus
  • tarjousneuvottelut, toimeksiantosopimus, myyntiteksti, ostoprosessi, ennakkomarkkinointi, ensivaikutelma, myynti-ilmoitus, neuvottelu, ensikosketus myynnissä, myyntivoitto, ostotarjous, taloyhtiö, markkina-analyysi, markkinointisuunnitelma.

Asunnon myyminen itse

“Sitten tuli pyyntöjä, että sopiiko näyttö 10 minuutin tai puolen tunnin päästä?” [https://yle.fi/uutiset/3-9918057]

Asunnon myyminen itse vaatii paljon voimavaroja, mitä yleensä siinä muuttuvassa elämäntilanteessa on tavallisesti rajoitetusti. Silti jopa viidennes suomalaisista myy itse asuntonsa. Asunnon myyminen on käytännössä aina elämän suurin kauppa, joten asuntokuviin kannattaa laittaa myös paljon painoarvoa. Asunnon esittelyissä voi kokea turhautumisen tunnetta, kun paikalle lopulta tulevista moni kaikkoaakin jo nopeasti. Siksi täsmällinen ja luotettava esitieto on oleellista.

Asunnon myymisessä kannattaa rohkeasti kokeilla uusia tapoja markkinoida, kuten striimit ja podcastit!
Asunnon myymisessä kannattaa rohkeasti kokeilla uusia tapoja markkinoida, kuten striimit ja podcastit!

Verkkokauppa

“Kun kaiken muunkin voi tilata verkosta, haluamme samaa myös asunnonhankinnassa” [Linkki: YIT]

“Laadukkaat kuvat ja pohjapiirrokset, mutta myös video- ja 360-virtuaaliesittelyt, ovat kasvattaneet merkitystään asunnon myynti-ilmoituksissa. Video- ja virtuaaliesittelyitä pitää kohteen esittelyssä tärkeänä joka neljäs asunnon ostaja. Erityisesti omakotitalon ostajat pitivät myynti-ilmoituksen lisämateriaaleja tärkeinä.”

[Lähde: https://www.etuovi.com/koti/blogi/etuovi-com-tutki-asunnon-myyntihinta-ja-myynnin-ajankohta-asunnonmyyjan-haasteina/]

Virtuaalikuvauksen hinta, halvin, vertailu, paras hintalaatusuhde.
Tarkista asuntokuvauksen saatavuus ja hinta kotisivuiltamme.

Virtuaalikuvauksen mahdollinen tulevaisuus

Yhdistetty todellisuus (Mixed Reality, MR) tarkoittaa ihmisen aistiman todellisuuden ja tietokoneella luodun keinotodellisuuden yhdistämistä, kolmiulotteista ympäristöä tai virtuaalimallia. Tämä mahdollistaa virtuaalistailauksen. Näin kodeista voidaan IKEAan mentäessä hyödyntää jo olemassa olevaa 3D-mallia ja huonekalut voidaan lisätä VR-lasien näytölle omaan huoneistoon tarkasteltaviksi jo kotona.

Lisätty todellisuus (Augmented Reality, AR) , keinotodellisuus.

Nämä teknologiat vaativat vielä paljon virtuaalisisällöntuottajien ratkaisuja.

Ehkäpä tulevaa 2030-luvulta, Ikean kalusteet sijoitellaan VR-laseilla.

YHTEENVETO, TEE TILAUS

360 asteen virtuaaliesittelyistä on tullut luonteva ja ympäristöystävällinen tapa helpottaa asunnon hakua. Avarissa kuvissa asunto sisustuksineen pääsee oikeuksiinsa ja odotukset lopullista asuntonäyttelyä kohtaan tarkentuvat. Kodin ostamisesta ja vuokraamisesta tulee kokonaisvaltaisempi kokemus, jossa itse asunnon tilatuntu houkuttelee tarkastelijaa.

Asiakas pystyy aistimaan kodin, toiveet ja odotukset on helpompi yhdistää virtuaalisen ja todellisen asuntonäytön välillä.

Kiitos, että jaksoit lukea artikkelin tähän asti. Älä säikähdä virtuaaliesittelyn teknistä puolta, me hoidamme sen.

Toivotan sinut tervetulleeksi palvelun pariin, tehdään yhdessä asunnon myynnistä tai vuokraamisesta entistäkin muistettavaa!

Artikkelin kirjoittaja: Ismo Talka

email: ismo.talka@3d-kuvat.fi

www.3d-kuvat.fi

--

--

https://www.3d-kuvat.fi/

Get the Medium app

A button that says 'Download on the App Store', and if clicked it will lead you to the iOS App store
A button that says 'Get it on, Google Play', and if clicked it will lead you to the Google Play store